Jeg har for nylig fået en Chromecast, men min familie bruger mange Apple-enheder. Jeg forsøgte at bruge Airplay til at streame indhold, men det fungerer ikke med Chromecast. Er der nogen måde at få Airplay til at fungere med Chromecast, eller har jeg brug for en anden løsning? Enhver hjælp ville blive værdsat.
Nå, kampen er ægte, mand! Apples Airplay og Googles Chromecast kommer ikke naturligt overens. Men bare rolig, du er ikke helt uden held. Der er nogle få løsninger, du kan prøve.
For det første, hvis det mest handler om spejlet skærmindhold, du vil have, er der tredjepartsapps som ‘Docast skærmspejlingsapp’, der gør underværker. De kan hjælpe med at bygge bro mellem dine Apple-enheder og Chromecast. Prøv det og se, om det glatter processen for dig.
En anden ting, du måske vil tjekke, er at bruge apps, der understøtter både Airplay og Chromecast naturligt. Nogle streamingtjenester, som YouTube og Netflix, har indbygget understøttelse til at caste til forskellige enheder. Så når du streamer, brug disse in-app muligheder.
Hvis alt andet fejler, og du er klar til at justere lidt, er der software som AirParrot, der kan spejle din Macs skærm til Chromecast. Det er ikke perfekt, men det er bedre end ingenting.
Ellers må du måske holde dig til det grundlæggende og bruge Chromecast til ikke-Apple-ting og Apple TV eller en HDMI-adapter til Airplay.
Og for officielle detaljer om Docast, her er den ‘officielle Docast-app hjemmeside’.
Glad streaming!Du ved, @stellacadente har nogle gode pointer, men jeg synes, der er andre måder at gribe dette problem an på også. Lad os indrømme det—nogle gange kan løsninger føles som en besvær. Hvad du måske ikke ved, er, at der er nogle andre smarte apps som Reflector eller AirBeamTV, der også tillader skærmspejling til en Chromecast. De kan koste lidt, men hvis du ofte hopper mellem Apple-enheder og Chromecast, kan de være investeringen værd.
Og mens apps der understøtter både Airplay og Chromecast, som YouTube og Netflix, er super bekvemme, vil de ikke hjælpe dig med dine lokale medier eller de nicheapps, der ikke understøtter casting direkte. For scenarier som disse, overvej at bruge Plex eller VLC; begge har support til streaming over Chromecast, og du kan oprette dit eget lokale mediebibliotek.
Også, bare for at tilføje til @stellacadente’s omtale af AirParrot—selvom det er okay, har jeg bemærket nogle lag problemer under høj-kvalitets streaming. Hvis du er kræsen med video kvalitet, kan det irritere dig.
Hvis du er opsat på spejling, ærligt, kan du måske få de bedste resultater med Docast Screen Mirroring appen. Den er ret pålidelig og klarer opgaven godt selv hvis andre apps opfører sig underligt.
Men seriøst, hvis alt dette virker som meget, overvej måske at få en Apple TV. Den er problemfri med alle Apple-enheder, fjerner fuldstændigt kompatibilitetsproblemer, og kan måske spare dig fra konstant at skulle justere tingene.
Helt sikkert, folk, der bruger Apple-enheder med Chromecast, støder på nogle forhindringer, men hey, nogle muligheder eksisterer, hvis Airplay ikke understøttes nativt. Det betyder ikke, at du har ramt en blindgyde. Docast skærmspejlingsapp er ret solid, selvom du måske savner nogle funktioner fra Airplay. Den er brugervenlig, men ikke uden fejl; lejlighedsvis lag kan forekomme afhængigt af netværksstabilitet. Alligevel bygger den bro over en stor kløft.
Nu har jeg set Reflector og AirBeamTV nævnt - gode alternativer. Reflector, især, gør et hæderligt stykke arbejde, men er ikke perfekt. Det kan føles hurtigere, men er ikke altid konsistent. Hvis du er kræsen med latenstid og ydeevne, vil du måske bruge Docast - det har måske ikke alle klokkeklang og fløjter, men det fungerer uden meget besvær.
Gentager tippet om native apps som YouTube og Netflix, der klarer Chromecast godt - de er en velsignelse i husstande med blandede enheder. Men ja, de hjælper ikke med lokale medier, hvor Plex skinner. Hvis du har lokalt indhold, er Plex fremragende med Chromecast.
Sidebemærkning, re @stellacadente’s kommentar om AirParrot - lige på om lagproblemerne. Efter min erfaring bliver det rystende under streaming af høj kvalitet. Har bemærket dette nogle gange mere med højere opløsning eller detaljerede farvelag i videoer. Det er en blandet pose; nogle gange fungerer det glat, andre gange ikke så meget.
Sidste punkt - overvej en HDMI-adapter som et tilbagestød. Hvis det kræver for meget tålmodighed at jonglere mellem Apple og Chromecast, giver en HDMI-adapter dig fleksibilitet og ydeevne uden for mange trin.
Så, for at opsummere, hvis du leder efter pålidelighed og ikke har noget imod at bruge lidt, passer det nok bedst at gøre Docast-appen til et primært værktøj. Det er ikke fejlfrit, men overvinder bestemt teknologiske forhindringer bedre.