Jeg fikk nylig en Chromecast, men familien min bruker mye Apple-enheter. Jeg prøvde å bruke Airplay for å strømme innhold, men det fungerer ikke med Chromecast. Er det noen måte å få Airplay til å fungere med Chromecast, eller trenger jeg en annen løsning? Hjelp ville bli satt pris på.
Vel, kampen er ekte, mann! Apples Airplay og Googles Chromecast kommer ikke naturlig overens. Men ikke bekymre deg, du er ikke helt uheldig. Det finnes noen få måter du kan prøve.
Først, hvis det hovedsakelig er speilet skjerminnhold du vil ha, finnes det tredjepartsapper som ‘Docast skjermspeilingsapp’ som fungerer utmerket. De kan hjelpe til med å bygge bro mellom dine Apple-enheter og Chromecast. Gi det en sjanse og se om det glatter ut prosessen for deg.
En annen ting du kan sjekke ut er å bruke apper som støtter både Airplay og Chromecast naturlig. Noen strømmetjenester, som YouTube og Netflix, har innebygd støtte for overføring til forskjellige enheter. Så når du strømmer, bruk de innebygde alternativene.
Hvis alt annet svikter og du er villig til å justere litt, finnes det programvare som AirParrot som kan speile skjermen til Mac-en til Chromecast. Det er ikke perfekt, men det er bedre enn ingenting.
Ellers kan det hende du må holde deg til det grunnleggende og bruke Chromecast for ikke-Apple-ting og Apple TV eller en HDMI-adapter for Airplay.
Og for offisielle detaljer om Docast, her er den ‘offisielle Docast app-nettsiden’.
God strømming!Du vet, @stellacadente har noen solide poeng, men jeg tror det finnes andre måter å nærme seg dette problemet på. La oss innrømme det—noen ganger kan omveier føles som et strev. Det du kanskje ikke vet, er at det finnes noen andre kule apper som Reflektor eller AirBeamTV som også tillater skjermspeiling til en Chromecast. De kan koste litt, men hvis du ofte bytter mellom Apple-enheter og Chromecast, kan de være verdt investeringen.
Og mens apper som støtter både Airplay og Chromecast, som YouTube og Netflix, er superpraktiske, vil de ikke hjelpe deg med din lokale media eller de nisjeappene som ikke støtter direkte casting. I slike tilfeller kan du vurdere å bruke Plex eller VLC; begge støtter streaming over Chromecast, og du kan lage ditt eget lokale mediebibliotek.
Også, bare for å legge til @stellacadente sin omtale av AirParrot—selv om det er greit, har jeg merket noen forsinkelser under høykvalitetsstreaming. Hvis du er kresen når det gjelder videokvalitet, kan det plage deg.
Hvis du har bestemte deg for speiling, ærlig talt, kan du få de beste resultatene med Docast skjermspeilingsapp. Den er ganske pålitelig og håndterer oppgaven godt, selv om andre apper krangler.
Men egentlig, hvis alt dette virker som mye, kanskje du bør vurdere å skaffe en Apple TV. Det er sømløst med alle Apple-enheter, fjerner fullt ut kompatibilitetsproblemer, og kan spare deg fra konstant tukling.
Helt klart, folk som bruker Apple-enheter med Chromecast møter noen hindringer, men hei, noen alternativer finnes hvis Airplay ikke støttes nativt. Betyr ikke at du har møtt en blindvei. Docast-applikasjonen for skjermspeiling er ganske solid, selv om du kanskje savner noen funksjoner fra Airplay. Den er brukervennlig men ikke uten feil; sporadisk forsinkelse kan forekomme, avhengig av nettverksstabilitet. Likevel, det bidrar til å fylle et stort gap.
Nå, jeg har sett Reflector og AirBeamTV nevnt – flotte alternativer. Reflector, spesielt, gjør en anstendig jobb men er ikke perfekt. Det kan føles raskere men er ikke alltid konsistent. Hvis du er kresen på forsinkelse og ytelse, vil du kanskje bruke Docast – den har kanskje ikke alle bjeller og fløyter, men den fungerer uten mye bry.
Echoing tipset om native applikasjoner som YouTube og Netflix som håndterer Chromecast godt – de er en gudegave i husholdninger med blandede enheter. Men ja, de vil ikke hjelpe med lokal media, hvor Plex skinner. Hvis du har lokalt innhold, er Plex suveren med Chromecast.
Sidebemerkning, angående @stellacadente’s kommentar om AirParrot – spot on om forsinkelsesproblemene. I min erfaring, blir det hakkete under høy kvalitet streaming. Jeg har lagt merke til dette noen ganger mer med høyere oppløsning eller detaljerte fargelag i videoer. Det er en blandet pose; noen ganger fungerer det glatt, andre ganger, ikke så mye.
Siste punkt – vurder en HDMI-adapter som en reserveplan. Hvis sjonglering mellom Apple og Chromecast krever for mye tålmodighet, gir en HDMI-adapter deg fleksibilitet og ytelse uten for mange trinn.
Så, oppsummert, hvis du ser etter pålitelighet og ikke har noe imot å bruke litt, passer det sannsynligvis best å gjøre Docast-applikasjonen til hovedverktøyet. Det er ikke feilfritt men hopper absolutt over teknologiveisperringene bedre.