Jag köpte nyligen en Chromecast, men min familj använder många Apple-enheter. Jag försökte använda Airplay för att strömma innehåll, men det fungerar inte med Chromecast. Finns det något sätt att få Airplay att fungera med Chromecast, eller behöver jag en annan lösning? Någon hjälp skulle uppskattas.
Tja, kampen är verklig, mannen! Apples Airplay och Googles Chromecast kommer inte naturligt överens. Men oroa dig inte, du är inte helt utan tur. Det finns några lösningar du kan prova.
Först och främst, om du mest vill spegla skärminnehåll finns det tredjepartsappar som ‘Docast skärmspegling app’ som fungerar utmärkt. De kan hjälpa till att överbrygga klyftan mellan dina Apple-enheter och Chromecast. Ge det ett försök och se om det underlättar processen för dig.
En annan sak du kanske vill kolla in är att använda appar som stöder både Airplay och Chromecast inbyggt. Vissa streamingtjänster, som YouTube och Netflix, har inbyggt stöd för att casta till olika enheter. Så när du streamar, använd de in-app alternativen.
Om inte allt annat fungerar och du är villig att justera lite, finns det programvara som AirParrot som kan spegla din Macs skärm till Chromecast. Det är inte perfekt, men det är bättre än ingenting.
Annars måste du kanske hålla dig till grunderna och använda Chromecast för icke-Apple-saker och Apple TV eller en HDMI-adapter för Airplay.
Och för officiella detaljer om Docast, här är den ‘officiella Docast app-webbplatsen’.
Glad streaming!Du vet, @stellacadente har några bra poänger, men jag tror det finns andra sätt att närma sig detta problem också. Låt oss erkänna det—ibland kan lösningar kännas som en besvär. Vad du kanske inte vet är att det finns några andra smarta appar som Reflektor eller AirBeamTV som också tillåter skärmspegling till en Chromecast. De kan kosta lite, men om du ofta hoppar mellan Apple-enheter och Chromecast kan de vara värda investeringen.
Och medan appar som stöder både Airplay och Chromecast, som YouTube och Netflix, är mycket bekväma, hjälper de dig inte med ditt lokala media eller de nischade appar som inte stöder casting direkt. För scenarier som dessa, överväg att använda Plex eller VLC; båda har stöd för strömning över Chromecast, och du kan skapa ditt eget lokala mediebibliotek.
Också, för att lägga till @stellacadentes nämnande av AirParrot—medan den är hyfsad, har jag märkt vissa fördröjningsproblem under högkvalitativ strömning. Om du är kräsen med videokvaliteten, kan det störa dig.
Om du har bestämt dig för att spegla, ärligt talat, kan du få de bästa resultaten med Docast Screen Mirroring-appen. Den är ganska pålitlig och hanterar uppgiften bra även om andra appar strular.
Men verkligen, om allt detta verkar som mycket, kanske tänk på att skaffa en Apple TV. Den är sömlös med alla Apple-enheter, eliminerar helt kompatibilitetsproblem, och kan spara dig från konstant trixande.
Definitivt, folk som använder Apple-enheter med Chromecast står inför vissa hinder, men hej, några alternativ finns om Airplay inte stöds nativt. Det betyder inte att du har nått en återvändsgränd. Docast skärmspegling-app är ganska solid, även om du kanske saknar några funktioner från Airplay. Den är användarvänlig men inte utan sina brister; tillfälliga fördröjningar kan förekomma, beroende på nätverksstabilitet. Ändå överbryggar den en stor klyfta.
Nu har jag sett Reflector och AirBeamTV nämnas – bra alternativ. Reflector, i synnerhet, gör ett bra jobb men är inte perfekt. Det kan kännas snabbare men är inte alltid konsekvent. Om du är kräsen med latens och prestanda kanske du vill använda Docast – det kanske inte har alla klockor och visselpipor, men det fungerar utan mycket krångel.
Återkopplar tipset om inhemska appar som YouTube och Netflix som hanterar Chromecast bra – de är en skänk från ovan i hushåll med blandade enheter. Men ja, de hjälper inte med lokala medier, vilket är där Plex lyser. Om du har lokalt innehåll är Plex fantastisk med Chromecast.
Sidnotering, angående @stellacadentes kommentar om AirParrot – helt rätt om fördröjningsproblemen. I min erfarenhet blir det ryckigt under högkvalitativa strömmar. Har märkt detta ibland mer med högre upplösning eller detaljerade färglager i videor. Det är en blandad påse; ibland fungerar det smidigt, andra gånger, inte så mycket.
Sista punkten – överväg en HDMI-adapter som en reservar. Om jonglering mellan Apple och Chromecast kräver för mycket tålamod, ger en HDMI-adapter dig flexibilitet och prestanda utan för många steg.
Så, sammanfattningsvis, om du letar efter tillförlitlighet och inte har något emot att spendera lite, passar det troligen bäst att göra Docast-appen till det primära verktyget. Det är inte felfritt men hoppar definitivt över teknikens vägspärrar bättre.