Ik heb onlangs een Chromecast gekocht, maar mijn familie gebruikt veel Apple-apparaten. Ik heb geprobeerd Airplay te gebruiken om inhoud te streamen, maar het werkt niet met Chromecast. Is er een manier om Airplay te laten werken met Chromecast, of heb ik een andere oplossing nodig? Hulp wordt gewaardeerd.
Nou, de strijd is echt, man! Apple’s Airplay en Google’s Chromecast gaan niet vanzelf samen. Maar maak je geen zorgen, je hebt niet helemaal pech. Er zijn een paar oplossingen die je kunt proberen.
Allereerst, als je voornamelijk gespiegeld scherminhoud wilt, zijn er apps van derden zoals ‘Docast schermspiegeling app’ die wonderen verrichten. Ze kunnen helpen om de kloof tussen je Apple-apparaten en Chromecast te overbruggen. Probeer het eens en kijk of het het proces voor jou soepeler maakt.
Een andere optie die je kunt bekijken, is het gebruik van apps die zowel Airplay als Chromecast native ondersteunen. Sommige streamingdiensten, zoals YouTube en Netflix, hebben ingebouwde ondersteuning voor casten naar verschillende apparaten. Dus wanneer je streamt, gebruik die in-app opties.
Als al het andere mislukt en je klaar bent om een beetje te tweaken, is er software zoals AirParrot die het scherm van je Mac naar Chromecast kan spiegelen. Het is niet perfect, maar het is beter dan niets.
Anders moet je misschien bij de basis blijven en Chromecast gebruiken voor niet-Apple-dingen en Apple TV of een HDMI-adapter voor Airplay.
En voor officiële details over Docast, hier is de ‘officiële Docast app-website’.
Veel plezier met streamen!Je weet wel, @stellacadente heeft een aantal goede punten, maar ik denk dat er ook andere manieren zijn om dit probleem aan te pakken. Laten we eerlijk zijn—soms kunnen oplossingen als een gedoe aanvoelen. Wat je misschien niet weet is dat er ook een paar andere slimme apps zijn zoals Reflector of AirBeamTV die ook schermspiegeling naar een Chromecast mogelijk maken. Ze kosten misschien wat, maar als je vaak tussen Apple-apparaten en Chromecast schakelt, kunnen ze het de investering waard zijn.
En hoewel apps die zowel Airplay als Chromecast ondersteunen, zoals YouTube en Netflix, super handig zijn, helpen ze je niet met je lokale media of die niche-apps die geen directe casting ondersteunen. Voor dit soort scenario’s, overweeg dan het gebruik van Plex of VLC; beide ondersteunen streaming via Chromecast, en je kunt je eigen lokale mediatheek maken.
Ook, om nog even in te gaan op @stellacadente’s vermelding van AirParrot—hoewel het redelijk is, heb ik wat lagproblemen opgemerkt tijdens streaming van hoge kwaliteit. Als je kieskeurig bent wat betreft videokwaliteit, kan het je storen.
Als je vastbesloten bent om te spiegelen, eerlijk gezegd, krijg je misschien de beste resultaten met de Docast Scherm Spiegelen app. Hij is vrij betrouwbaar en voert de taak goed uit, zelfs als andere apps raar doen.
Maar echt, als dit allemaal te veel lijkt, denk dan misschien na over het aanschaffen van een Apple TV. Het werkt naadloos met alle Apple-apparaten, elimineert volledig compatibiliteitsproblemen, en kan je besparen van constant gepruts.
Zeker, mensen die Apple-apparaten gebruiken met Chromecast lopen tegen wat obstakels aan, maar hey, er zijn enkele opties als Airplay niet standaard wordt ondersteund. Dat betekent niet dat je een doodlopende weg hebt bereikt. Docast schermspiegelings-app is behoorlijk solide, hoewel je enkele functies van Airplay kunt missen. Het is gebruiksvriendelijk, maar niet zonder gebreken; af en toe kan er vertraging optreden, afhankelijk van de netwerkstabiliteit. Toch overbrugt het een grote kloof.
Nu heb ik Reflector en AirBeamTV genoemd zien worden – geweldige alternatieven. Reflector, in het bijzonder, doet het behoorlijk goed maar is niet perfect. Het kan vlotter aanvoelen maar is niet altijd consistent. Als je kieskeurig bent over latentie en prestaties, wil je misschien Docast gebruiken – het heeft misschien niet alle toeters en bellen, maar het werkt zonder veel gedoe.
De tip herhalend over native apps zoals YouTube en Netflix die Chromecast goed verwerken – ze zijn een zegen in huishoudens met gemengde apparaten. Maar ja, die helpen niet met lokale media, waar Plex schittert. Als je lokale content hebt, is Plex geweldig met Chromecast.
Terzijde, over de opmerking van @stellacadente over AirParrot – helemaal correct over de lagproblemen. In mijn ervaring wordt het schokkerig tijdens streams van hoge kwaliteit. Dit is soms meer opgevallen bij hogere resoluties of gedetailleerde kleur lagen in video’s. Het is een gemengd gevoel; soms werkt het soepel, andere keren niet zo veel.
Laatste punt – overweeg een HDMI-adapter als terugvaloptie. Als schakelen tussen Apple en Chromecast te veel geduld vereist, geeft een HDMI-adapter je de flexibiliteit en prestaties zonder te veel stappen.
Dus, samenvattend, als je op zoek bent naar betrouwbaarheid en het niet erg vindt om wat uit te geven, past de Docast-app waarschijnlijk het beste als primair hulpmiddel. Het is niet foutloos maar omzeilt de technische obstakels zeker beter.